Сторінки

четвер, 27 січня 2022 р.

 Бібліографічний огляд нових надходжень

1. Доценко С.О. Онлайн-безпека учасників освітнього процесу в умовах дистанційного і зміщаного навчання: навч.-метод. посіб./С.О. Доценко, В.В. Ворожбіт-Горбатюк, Т.М.Собченко. - Харків: Вид-во "Ранок, 2021. - 192 с.

УДК 37.018.43:004.056 

    Онлайн-безпека в інформаційному суспільстві є одним з основних напрямків фундаментальних досліджень у сфері інформаційних технологій, які використовуються під час вивчення практично всіх шкільних дисциплін. Сучасний учитель повинен знати основні принципи безпеки цифових технологій у професійній діяльності, уміти користуватися засобами кібербезпеки електронних освітніх ресурсів для навчання з урахуванням психолого-педагогічних особливостей учнів.

    Запропоновані в цьому посібнику теоретичні матеріали, інструкції, лайфхаки, практичні завдання допоможуть учителям захистити свою діяльність, свої персональні дані від кібератак.

 2. Гущина Н.І. Нова українська школа: організація позаурочної діяльності в початковій школі на засадах партнерської взаємодії учасників освітнього процесу: навч.-метод.посіб./Н.І. Шущина, Т.Г.Орлова, Л.Г. Кондратова. - К.: Видавничий дім "Освіта", 2021. - 160 с.

УДК 374.091.2(477)(072)

        Розділи посібника: "Організація позаурочної діяльності дітей молодшого шкільного віку"; "Партнерська взаємодія учасників і учасниць освітнього процесу"; "Скарбничка сучасних методів і форм організації позаурочної діяльності"...




3. Малініна Л. Нова українська школа: формування соціальної компетентності учнів початкової школи: навч.-метод. посіб./ Л. Малініна. - К.: Грамота, 2021. - 72 с.

УДК 373.3.015.31.316.42(477)(072)

    У посібнику подано теоретичний та практичний матеріал із формування соціальної компетентності в учнів та учениць початкової школи в умовах запровадження НУШ, зокрема соціально-емоційного навчання. Форма діалогу сприяє активізації власних творчих результатів вчителів/учительок для її подальшого успішного впровадження. 



 

4. Онопрієнко О.В. Нова українська школа: інноваційна система оцінювання результатів навчання учнів початкової школи: навч.-метод.посібник/ О.В.Онопрієнко. - Харків: Видавництво "Ранок", 2021. - 208 с.

УДК 373.3.091.25.02

    У посібнику розкрито дидактико-методичні засади здійснення контролю й оцінювання результатів навчання молодших школярів у контексті реалізації новітніх функцій контрольно-оцінювальної діяльності. Визначено змістовий діапазон навчальних досягнень учнів початкової школи; описано методику  створення інструментів вимірювання навчальних досягнень на різних етапах процесу навчання. 


 

5. Гільберг Т.Г. Навчально-методичний посібник "Нова українська школа: технологічна освіта у початковій школі: для  пед.працівників/ Т.Гільберг [та ін.], - К.: Генеза, 2021. - 160 с.

УДК 373.3.016(072)

    Основною метою посібника є формування відповідних методичних конпетенцій учителів-практиків та майбутніх учителів початкової школи щодо викладення інтегрованого курсу "Я досліджую світ" (Технологічна освітня галузь).



 

6. Малініна Л. Нова українська школа: формування соціальної компетентності учнів початкової школи: навч.-метод.посіб./Л.Малініна. - К.: "Грамота", 2021. - 72 с.

УДК 373.3.015.31: 316.42(477)(072)

    У посібнику подано теоретичний та практичний матеріал із формування соціальної компетентності в учнів та учениць початкової школи в умовах запровадження НУШ, зокрема соціально-емоційного навчання. Форма діалогу сприяє активізації власних творчих ресурсів учителів/учительок для її подальшого успішного впровадження.



 

7. Вакарін С.І. Нова українська школа: Дидактичні основи STREAM-освіти у початковій школі: навч.-метод.посіб./С.Вакарін. - К.: Саміт-книга, 2021. -144 с.

УДК 004(02.062)

    Автор описує інноваційну систему навчання STREAM для вчителів початкової школи. Від шкільної освіти передовим галузям економіки сьогодні потрібні випускники з гарною підготовкою з предметів природничо-математичного циклу. Тому виникають новаторські системи освіти - одна з них (STEAM) стала особливо популярною. Але виникла необхідність у додаткових стимулах, а також у вмінні бачити картину вцілому, знаходити нестандартні рішення. Це покликана дати система STREAM, STEAM - це напрямок освіти, в якому природничі науки та технології інтерпретуються через інженерію, мистецтва, гуманітарні та соціальні науки із застосуванням математики, читання та письма.

8. Костенко Т.М. Нова українська школа: формування у молодших школярів навичок конструктивного спілкування: навч.-метод.посіб./Т.М.Костенко, К.С.Довгопола. - Харків: Видавництво "Ранок", 2021. - 176 с.

УДК 373.3:316.62

    У навчально-методичному посібнику надано теоретичне підгрунтя та практичні поради щодо формування у молодших школярів навичок конструктивного спілкування. Розкрито проблеми взаємовідносин у класних колективах та надано технології, які формують життєві цінності, розвивають інтелектуальний і культурний рівні школярів, сприяють набування навичок конструктивного спілкування, навчають вирішувати конфліктні ситуації та попереджувати їх, створювати спрятливі умови у колективі.

 

9. Костенко Т.М. Навчально-методичний посібник "Нова українська школа: методика навчання інформатики в 4 класі осіб з порушенням зору на засадах компетентнісного підходу": для пед.працівників, які працюють з учнями з особливими освіт.потребами/Т.Костенко, О.Бабяк. - К.: Генеза, 2021. - 144 с.

УДК 373.3.016.04:004]-056.262(072)

    Видання створено на допомогу педагогам у спеціальній освіті дітей з порушенням зору у початкових  класах на етапі переходу до інноваційних моделей навчання з акцентом на компетентнісний підхід. Подано теоретичні, методичні й тифлопедагогічні засади інклюзивного навчання  інформатики, методику вивчення системи тем, методику оцінювання результатів навчання. Уміщено матеріал про засоби організації вивчення предмету, правила техніки безпеки, профілактику комп'ютерної залежності тощо.

 

10. Суховірський О.В. Навчально-методичний посібник "Нова українська школа: методика навчання інформатики у 1-4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу": для пед.працівників/ О.Суховірський. - К.: Генеза, - 2021. - 160 с.

УДК 373.3.016:004](07)

    Посібник розкриває методику навчання інформатики в початкових класах на засадах компетентнісного підходу, який підсилює практичні спрямованість предмета та на основі якого укладено Державний стандарт початкової освіти та чинні Типові освітні програми початкової школи. Зокрема висвітлено такі питання: що включає це поняття; як постійний розвиток комп'ютерної техніки впливає на життя і які корективи вносить у методику навчання інформатики в початкових класах; чому вона зазнає постійного оновлення.

 

11. Нова українська школа: український правопис у системі формування орфографічної компетентності учнів початкової школи: навч.-метод.посіб./ Н.О.Воскресенська, Н.В. Коновалова, І.М.Літвінова, О.О.Якименко. - Харків: Видавництво "Ранок", 2021. - 160 с.

УДК 811.161.2(076)

    У посібнику зібрано рекомендації щодо способів формування орфографічної компетентності в учнів початкової школи із застосуванням правил українського правопису. Наведено правила орфографії та пунктуації, які рекомендують чинні освітні програми, запропоновано різноманітні форми роботи для їх опанування та застосування на практиці на різних етапах навчання.


 

12. Чайка М.С. Теорія та практика використання альтернативної комунікації для осіб з особливими освітніми потребами: навч.-метод.посіб./М.С. Чайка, Г.В.Усатенко, О.В.Кривоногова. - К.: ФОП Усатенко Г.В., 2021. - 80 с.

УДК 376.013.42-056.36:81'23-028.31](072)

    Навчально-методичний посібник розкриває зміст поняття альтнернативна і додаткова комунікація (АДК) як сукупність способів спілкування, які використовуються в разі порушень словесного мовлення. У виданні наведено приклади допоміжних технологій для комунікації, практичні кейси використання АДК від українських громадських організацій, які займаються реабілітацією людей з інвалідністю. Навчально-методичний посібник розкриває практичний довід використання АДК. Призначений для ознайомлення широкого загалу з можливостями, що існують для побудови ефективної комунікації у випадках мовленнєвих порушень.

13. Малініна Л. Нова українська школа: психолого-педагогічна підтримка молодших школярів із труднощами в навчанні: навч.-метод.посіб./Л.Малініна. - К.: Грамота, 2021. - 64 с.

УДК 37.015.31:159.922](477)(072)

    У посібнику подано класифікацію "Труднощів у навчанні", а також практичний матеріал щодо шляхів їхнього подолання молодшими школярами/школярками. Акцент зроблено на формуванні самостійності учнів та учениць, їхньому самоусвідомленні та саморозумінні.



 

14. Гердик Г.М. Навчально-методичний посібник "Нова українська школа: методика навчання іноземної мови в початковій школі осіб з порушеннями слуху на засадах компетентнісного підходу": для пед.працівників, які працюють з учнями з особливими освітніми потребами/ Г.М.Гердик, О.Савчук. - К.: Генеза, 2021. - 96 с.

УДК 373.3.016.04:81'243]-056.263(072)

    Педагогічні аспекти навчання іноземної мови осіб з порушеннями слуху, висвітлена на основі дактильного та мануорального мовлення. Реалізація компетентнісного підходу здійснюється за допомогою впровадження в освітній процес сучасних технологій навчання, зокрема через формування англомовної лексичної компетентності. Розкрито особливості побудови навчання в умовах бімодально-білігвального підходу із застосуванням  дидактичних ігор, інтерактивних методів і прийомів. Уміщено зразки моделювання уроків з іноземної мови у початковій ланці з досвіду роботи.

 

15. Коробко С.Л. Нова українська школа: діагностична та корекційно-розвивальна робота з молодшими школярами: навчально-методичний посібник/ С.Л.Коробко, О.І.Коробко. - К.: Літера ЛТД, 2021. - 160 с.

УДК 373.3:37.091.26

    Розділи посібника: "Діагностична діяльність психолога з учнями початкової ланки НУШ"; "Корекційно-розвивальна діяльність психолога з молодшими школярами НУШ"




 

16. Нова українська школа: методика навчання фізичної культури у 1-4 класах ЗЗСО: навч.-метод.посіб./А.А.Боляк, Г.А.Коломоєць, А.А.Ребрина, Н.Л.Боляк. - К.: Видавничний дім "Освіта", 2021. - 160 с.

УДК 373.3.016:796](477)(072)

    Розділи посібника: "Викладання основ знань з фізичної культури в початковій школі"; " Методика навчання способам рухової діяльності"; Методика застосування комплексів загально-розвивальних вправ" та ін.





17. Нова українська школа: організація медіаосвіти в початковій школі: навч.-метод.посіб./ І.П.Старагіна, О.В.Волошенюк, О.П.Мокрогуз, О.В.Ганик. - К.: ПРОПАПІР, 2021. - 160 с.: іл.

УДК 373.3.016:[37.091.33+316.77](072)

    Навчально-методичний посібник  присвячено найактуальнішій проблемі сучасної освіти - формуванню медіаграмотності в учнів початкової школи. Автори пропонують аналіз дидактичних основ формування медіаграмотності в молодшому шкільному віці й на прикладах показують шляхи реалізації дидактичних принципів у навчальному процесі. Видання адресоване вчителям початкових класів, фахівцям з питань підвищення кваліфікації вчителів, студентам педагогічних спеціальностей вищих навчальних закладів.

 

18. Трипольська О.О. Нова українська школа: організація дистанційного і змішаного навчання у початковій школі: навч.-метод.посіб./ [О.О.Трипольська, О.А.Близнякова, О.В.Вовк та ін.]. - Харків: Видавництво "Ранок", 2021. - 208 с.

УДК 373.3.091

    У посібнику зібраний досвід учителів-практиків початкової школи та алгоритми роботи щодо дистанційного та змішаного навчання; проаналізовані сервіси та додатки для організації освітнього процесу онлайн; лайфхаки на допомогу вчителям, учням та батькам. Особливий акцент зроблений на можливостях пратформи Google, Classroom,в електронних матеріалах до посібника містяться інструкції для покрокового освоєння додатку та приклади уроків, створених на цій платформі. Посібник може бути цікавим в системі підвищення кваліфікації педагогів НУШ, зокрема у самоосвіті та розвитку педагогів.


19. Копосов П.Г. Нова українська школа: дидактичні особливості організації навчально-ігрової діяльності учнів 1-2 класів: навч.-метод.посіб./ П.Г.Копосов. - Харків: Вид-во "Фабула", 2021. - 160 с.

УДК 37.011.3-051:004.5

    Значення ігрової діяльності в організації навчально-виховного процесу з молодшими школярами у психології і педагогіці доведено як на теоретичному, так і на практичному рівнях. Проте методика організації навчально-ігрової діяльності потребує ще більшої систематизації і висвітлення у зв'язку з тим, що цей аспект вийшов на рівень не лише особистої ініціативи науковця  чи вчителя, а став вимогою нормативних  документів щодо організації освітнього процесу в початковій школі.

Немає коментарів:

Дописати коментар